la-Resita.ro     


Fondat 2012     |                     Site dedicat informarii resitenilor.                   |     


Acasa  |  Social  |  Politic  |  Economic  |  Legislatie  Sanatate  |  Medicina  |  Sport  |  Divertisment  |  Anunturi  |  Utile  |  Forum  |  Mall  |  Contact

Autoritățile din Caraș-Severin vor introducerea căii ferate Anina-Oravița în patrimoniul UNESCO

Agerpres

 

Președintele Consiliului Județean Caraș-Severin, Sorin Frunzăverde și membri ai Asociației Pro Banat fac demersuri pentru ca Semmering-ul Bănățean, respectiv calea ferată Anina-Oravița să fie declarată patrimoniu UNESCO sau parte a patrimoniului cultural industrial european. 

"Vom încerca să obținem o finanțare directă de la Comisia Europeană pentru reabilitarea ei (căii ferate - n.r.). Sunt asemenea exemple în care Uniunea Europeană finanțează direct de la Comisie anumite obiective. Nu prin programe operaționale sectoriale, nu prin Programul Operațional Regional, nu prin programe transfrontaliere sau alte astfel de programe, ci direct pe obiective. Este, dacă vreți, cazul cel mai recent, sigur, respectând proporțiile, magistrala feroviară Lyon-Torino, de peste trei miliarde euro. Există o paletă largă de finanțări de acest gen, direct de la Comisia Europeană, iar noi acest lucru îl vrem", a declarat vineri, într-o conferință de presă la Reșița, Sorin Frunzăverde. 

În paralel, Căile Ferate Române vor iniția un studiu pentru a afla exact cât costă reabilitarea acestui tronson. Este vorba de infrastructura de cale de rulare, respectiv garnituri, vagoane, locomotive și locomotive de epocă, ce mai există în România - două sau trei, potrivit președintelui CJ Caraș-Severin.

"Vom avea acest studiu și vom încerca să obținem finanțarea de la Bruxelles. Finanțarea va veni, însă, pe Căile Ferate Române. Proprietarul căii ferate Anina-Oravița este statul român, Compania Națională de Căi Ferate, partea de infrastructură, proprietarul vagoanelor și al locomotivei este Compania Națională de Căi Ferate Călători. Consiliul Județean nu are niciun fel de proprietate pe această cale ferată, însă face mai multe demersuri pentru reabilitarea ei", a spus președintele Consiliului Județean Caraș-Severin. 

Potrivit lui Frunzăverde, nu există pericolul ca această cale ferată să fie închisă.

"Nu mai există acea legislație, care spune că după ce este scoasă la concesionare de trei ori calea ferată se închide și, prin urmare, nu există pericolul ca ea să fie închisă. Această cale ferată funcționează, sigur, cu un număr foarte mic de călători. Costurile anuale de întreținere și funcționare a acestei căi ferate sunt de circa 700 mii euro, bugetul pe care îl plătește CFR", spune Frunzăverde. 

În plus, Consiliul Județean Caraș-Severin va face demersuri și pentru obținerea finanțării de reabilitare a căii ferate în ceea ce privește partea de promovare turistică. Din păcate, reparații capitale la calea ferată Anina-Oravița nu au fost făcute din 1965. În aceeași conferință de presă, Marian Apostol, membru fondator al Asociației Pro Banat, a afirmat că, în această săptămână, a fost prezent în Caraș-Severin și Raffaele Spallone, director de programe în cadrul Uniunii Europene, care a vizitat zona și a mers pe calea ferată Oravița-Anina. Potrivit acestuia, obiectivul întrunește cel puțin trei din cele zece criterii necesare pentru introducerea Semmering-ului Bănățean în patrimoniul UNESCO.

"Pe traseu, toți cei care au făcut deplasarea au rămas impresionați de frumusețea peisajului și au apreciat că trebuie făcute toate demersurile pentru ca acest obiectiv să rămână unul important pentru această zonă. Vom vedea și în ce măsură el poate contribui la dezvoltarea economică ulterioară a zonei. În paralel cu încercarea de introducere a obiectivului pe lista de patrimoniu a UNESCO, rămâne și varianta de a încheia o asociere a semmering-urilor existente în Europa. În condițiile în care se rezolvă acest lucru, există șansa ca anual să primească finanțări pentru întreținerea acestor obiective și ce este iarăși un avantaj e că nu se mai poate avea în vedere distrugerea acestui obiectiv", a precizat Marian Apostol. 

Calea ferată Oravița-Anina a fost inaugurată la 15 decembrie 1863, fiind prima cale ferată montană (și a patra construită) de pe teritoriul actual al României. Are în componență 14 tunele, cu o lungime totală de 2.084 m, și zece viaducte. Este una dintre cele mai frumoase căi ferate din România, dar și din estul Uniunii Europene și a fost supranumită Semmering-ul Bănățean, datorită asemănării uluitoare cu traseul căii ferate Semmering din Austria, construită doar cu câțiva ani înainte. La 18 noiembrie 1869 a fost inaugurat și transportul pentru persoane, fiind cea dintâi dintre construcțiile feroviare de munte din sistemul românesc.

Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din orașul tău, urmărește-ne pe Facebook.


laAnunt.ro |eMedic.ro     |     LaMedic.ro     |     laExecutareSilita.ro     |     laHotel.ro     |     laZiar.ro     |     la-Facultate.ro     |     la-Firma.ro     |     la-Mall.ro     |     la-Masa.ro     |     la-Televizor.ro     |     Spune-ti parerea.ro

la-Romania.ro     |     la-AlbaIulia.ro     |     la-Alexandria.ro     |     la-Arad.ro     |     la-Bacau.ro     |     la-BaiaMare.ro     |     la-Balti.ro     |     la-Barlad.ro | la-Bistrita.ro     |     la-Botosani.ro     |     la-Braila.ro     |     la-Brasov.ro     |     la-Bucuresti.ro     |     la-Buzau.ro     |     la-Calarasi.ro     |     la-Chisinau.ro     |     la-ClujNapoca.ro     |     la-Constanta.ro     |     la-Craiova.ro     |     la-Deva.ro     |     la-DrobetaTurnuSeverin.ro     |     la-Focsani.ro     |     la-Galati.ro     |     la-Giurgiu.ro     |     la-Hunedoara.ro|la-Iasi.ro     |     la-Medias.ro |la-MiercureaCiuc.ro     |     la-Onesti.ro | la-Oradea.ro     |     la-PiatraNeamt.ro     |     la-Pitesti.ro     |     la-Ploiesti.ro     |     la-RamnicuSarat.ro|la-RamnicuValcea.ro     |     la-Roman.ro | la-SatuMare.ro     |     la-SfantuGheorghe.ro     |     la-Sibiu.ro     |     la-Slatina.ro     |     la-Slobozia.ro     |     la-Suceava.ro     |     la-Targoviste.ro     |     la-TarguJiu.ro     |     la-TarguMures.ro     |     la-Timisoara.ro     |     la-Tulcea.ro     |     la-Turda.ro | la-Vaslui.ro     |     la-Zalau.ro

eSante.ro     |     Journaux.ro     |     laTele.ro     |     Magasins.ro     |     Medecin.ro     |     Universites.ro

©2015